Mindent tudni akarok

A New York Times

Pin
Send
Share
Send


A New York Times egy New York City-ben megjelent és nemzetközileg terjesztett újság. A The New York Times Company tulajdonában van, amely további 15 újságot tesz ki, köztük a Nemzetközi Herald Tribune és a Boston Globe. Ez az Egyesült Államok legnagyobb nagyvárosi újsága, és a nevét a híres Manhattan Times Square-nek adta. A "Szürke hölgy" becenevet adta megjelenése és stílusa miatt gyakran rövidítik Times, de nem szabad összetéveszteni Az idők, amelyet Londonban, az Egyesült Királyságban adnak ki.

Soha nem a legnagyobb újság a forgalom szempontjából, A New York Times Ennek ellenére mind az Egyesült Államokban, mind világszerte nagy befolyással bír, a közel 100 Pulitzer-díj nyertese, állandóan magas színvonalú és vonzó szerkesztőséggel, valamint a nemzetközi és az amerikai hírek részletes és széles körű bemutatásával. Kb. Az elmúlt évtizedben a webhelye az egyik legfontosabb internetes hírcélállomássá vált az olvasók számára szerte a világon. Világhírű mottója, amelyet mindig a kezdőlap bal felső sarkában nyomtatnak, a következő: "Minden hír, amely nyomtatásra alkalmas."

Történelem

A New York Times 1851. szeptember 18-án alapította Henry Jarvis Raymond újságíró és politikus, valamint George Jones volt bankár. A New York Daily Times. 1857. szeptember 14-én a A New York Daily Times elvesztette kötőjelet és a szót Napi és lett A New York Times.

Az eredeti szándék az volt, hogy minden reggelt vasárnap kivéve minden reggel kiadja. A polgárháború alatt azonban a Times (más nagy napilapokkal együtt) megkezdte a vasárnapi kiadványok kiadását.

1896-ban Adolph Ochs, a A Chattanooga Times, szerzett A New York Times és 1897-ben megalkotta a papír ünnepelt szlogenjét: "Minden, a nyomtatáshoz alkalmas hír", amelyet széles körben úgy értelmeztek, mint a New York City-ben (a New York-i világ és a New York Journal American), amelyek ismertek a bántalmazó sárga újságírásról. Ő irányítása alatt A New York Times elérte a nemzetközi hatókör, a forgalom és a hírnevét.

Jelentős események

1870 és 1871 között egy sorozat Times leleplezte Boss Tweed lerombolását és véget vetett a Tweed Ring uralmának New York városháza alatt.1

Az 1876-os elnökválasztás során, miközben más újságok Samuel Tilden-et Rutherford B. Hayes, Times, Az "Kétes választások" cím alatt kijelentette, hogy az eredmény továbbra is bizonytalan. Hónapok után a választási bizottság és a kongresszus végül Hayes javára döntött a választásról.1

1884-ben a Times átalakult egy olyan időszakban, amikor szigorúan támogatták a republikánus jelölteket és egy politikailag független lapokká váltak, támogatva Grover Clevelandot az 1884-es első elnökválasztáson. A kezdetben fizetni kellett a Times de néhány év alatt a cikk visszanyerte az elveszített föld és az olvasói kör nagy részét.

Az 1 Times Square felé néz

Az újság nevét a Times Square-nek adta 1904-ben, miután új székhelyre költözött a 42. utcán, egy korábban a Longacre tér néven ismert területen. 1907-ben éppen itt kezdődött a szilveszteri hagyomány, amikor leeresztették a megvilágított labdát a Times épületéből.2 A Times Square alig kilenc éve után a papír 1913-ban a West 43rd Street 229-re költözött. Az újság új központja, a New York Times Tower, a Renzo Piano által tervezett felhőkarcoló a Manhattan 620-as úton, 2007 júniusában nyílt meg. Az eredeti Times Square épület, ma ismert One Times Square, 1961-ben került eladásra.

1904-ben a Times megkapta az első helyszíni vezeték nélküli átvitelt a haditengerészeti csata részéről, és jelentést készített az orosz flotta pusztulásáról a Sárga-tengeri Port Arthur csata során az orosz-japán háború alatt.

1919-ben megtette első transzatlanti szállítását Londonba. 1910 - ben a Times Philadelphiába indult. 1920-ban egy "4 A.M. Repülőgép-kiadást" repülővel küldtek Chicagóba, hogy este republikánus konvent küldöttek kezében legyen.

A második világháború alatt kettő Times Az újságírók, Harold Denny-t Észak-Afrikában és Otto D. Tolischust, Japánban háborúban fogva tartották. Tolischust kínozták és kémkedésben vádolták. Mindkettőt végül engedték szabadon.

A keresztrejtvény 1942-ben kezdődött megjelenésként, és a papír megvásárolta a klasszikus zenei rádióállomást, a WQXR-t. A divat részleg 1946-ban indult Times szintén nemzetközi kiadást indított 1946 - ban, de 1967 - ben abbahagyta a kiadást, amikor csatlakozott a New York Herald Tribune és A Washington Post közzéteszi a Nemzetközi Herald Tribune Párizsban; 2003 - ban a Times az egyetlen kiadó lett.

1945-ben a kormány elkészítette William L. Laurence tudományos újságírót, hogy írja le az atombomba-projekt hivatalos történetét. Augusztus 9-én ő volt az egyetlen újságíró, aki a Nagasaki bombázását célozta meg.

1964-ben a cikk volt az alperes egy, a A New York Times Co. kontra Sullivan ügyben, amelyben a Legfelsőbb Bíróság megállapította a hamisság tényleges rosszindulatú jogi vizsgálatát.

Az Op-Ed rész 1970-ben jelent meg. 1996-ban A New York Times online lett, és az interneten az egyik legnépszerűbb hírportál az olvasók számára a világ minden tájáról a www.nytimes.com webhelyen.

Viták

A sajtóközleményt, mint sok hírszervezetet, gyakran azzal vádolják, hogy túl kevés vagy túl sokat játszik különféle eseményeknek olyan okok miatt, amelyek nem kapcsolódnak az objektív újságíráshoz. Az egyik állítás az, hogy a II. Világháború előtt és alatt az újság alábecsülte azon vádakat, miszerint a náci Németország a zsidókat kiutasításra és népirtásra célozta, legalábbis részben azért, mert a zsidó kiadó félt attól, hogy bármilyen "zsidó ügyet vállaljon" .”3

Egy másik komoly vád az volt, hogy a Times, Walter Duranty tudósítójának a Szovjetuniót lefedve segített fedezni az ukrán népirtást, amelyet József Sztálin az 1930-as években elkövetett.4

2003-ban a Times elismerte, hogy Jayson Blair, az egyik újságíró, több éven keresztül ismételt újságírói csalást követett el.5 A cikk általános profesionalitását megkérdőjelezték, bár Blair az eset után azonnal lemondott. Az újságírás megerősítő fellépésének kérdései szintén felmerültek,6 mivel Blair fekete. A cikk első két szerkesztője - Howell Raines, az ügyvezető szerkesztő és Gerald M. Boyd, a főszerkesztő ügyvezetője - az esemény után lemondott álláshelyükről.7

2004 áprilisában a Times megfordította politikáját, amely szerint nem használja az örmény népirtás kifejezést.8 Annak ellenére, hogy tucatnyi cikket tett közzé az örmény népirtásról annak előrehaladtával, a Times egy bizonyos ideig elkerülte a kifejezésnek a cikkben történő felhasználását a szerkesztői politika részeként. A török ​​kormány továbbra is tagadja a népirtás bekövetkezését. Times az örmény származású Nicholas D. Kristof oszlopíró és egykori újságíró kritizálta Times oszlopban az örmény népirtásnak a török ​​kormány által folyamatban lévő tagadását.

2004. május 26-án a Times "A szerkesztőkből" című cikket tett közzé, amelyben jelezte, hogy az iraki háború elõtt tartó beszámoló "különösen az iraki fegyverek és az esetleges iraki kapcsolatok a nemzetközi terroristákkal kapcsolatban ... nem volt olyan szigorú, mint kellett volna. "9

2005 októberében, Times Judith Miller újságírót 85 nap után engedték szabadon a börtönből, amikor beleegyezett, hogy tanúvallomást tesz Patrick Fitzgerald nagy ügyészének, miután személyesen lemondott telefonról és írásban a korábbi bizalmas forrásmegállapodásról Lewis "Scooter" Libby-vel. Senki más újságíró, akinek vallomását az ügyben kérték, nem kapott ilyen közvetlen és részletezett kiadást. Bebörtönzése hozzájárult a kongresszus erőfeszítéseihez, hogy szövetségi pajzsról szóló törvényt hozzon létre, hasonló az állami pajzs törvényekhez, amelyek az 50 államból 49-ben az újságírókat védik. Miután második alkalommal jelent meg a nagy zsűri előtt, Miller elengedték a bírósági megállapítások megvetésétől. Miller 2005. november 9-én lemondott a cikkből.

2005. december 16-án a New York Times A cikkből kiderült, hogy a Bush-kormányzat arra utasította a Nemzetbiztonsági Ügynökséget (NSA), hogy szakítson meg bizonyos telefonbeszélgetéseket az Egyesült Államok és a többi ország gyanúsított terroristái között anélkül, hogy előzetesen bírósági végzést szerezne a felügyeletre, nyilvánvalóan megsértve a külföldi hírszerzési felügyeleti törvényt. 1978 (FISA), a Kongresszus tudta vagy hozzájárulása nélkül. Egy szövetségi bíró úgy vélte, hogy a Times alkotmányellenes volt, és erről a kérdésről meghallgatásokat tartottak a Kongresszusban. A cikk rámutatott, hogy a Times körülbelül egy éve tudott a hírszerzési programról, de a Fehér Ház tisztviselőinek kérésére késleltette a közzétételt további jelentések készítéséhez. Az Igazságügyi Minisztérium vizsgálatot indított a Times. A történeteket beszámoló férfiak, James Risen és Eric Lichtblau 2006-ban elnyerték a Pulitzer-díjat a nemzeti riportért.10

Vállalati befolyással kapcsolatos aggályok

A könyvükben Gyártási hozzájárulás, Edward Herman és Noam Chomsky (1988) számos fontosabb amerikai média elemzését elemezte, különös tekintettel a Times, és megállapította, hogy olyan elfogultság létezik, amely nem liberális vagy konzervatív jellegű, hanem inkább a vállalati konglomerátumok érdekeihez igazodik, mint például azok, amelyek manapság ezeknek a médiumoknak a tulajdonában vannak. Chomsky kifejtette, hogy ez az elfogultság mindenféle módon működik:

[…] A témák kiválasztásával, az aggályok elosztásával, a kérdések hangsúlyozásával és megfogalmazásával, az információk kiszűrésével, a vita bizonyos korlátokba történő behatárolásával. Meghatározzák, kiválasztják, alakítják, ellenőrzik, korlátozzák, hogy a társadalomban domináns, elit csoportok érdekeit szolgálják.11

Chomsky arra is rámutat, hogy ez az észlelt torzítás mennyire fontos Times, mondván:

… A történelem jelenik meg benne A New York Times levéltár; az a hely, ahol az emberek elmennek, hogy megtudják, mi történt A New York Times. Ezért rendkívül fontos, ha a történelem megfelelő módon formálódik, hogy bizonyos dolgok megjelenjenek, bizonyos dolgok ne jelenjenek meg, bizonyos kérdéseket feltegyenek, más kérdéseket figyelmen kívül hagyjanak, és hogy a kérdéseket meghatározott módon határozzák meg.

A torzítás önellenőrzése

2004 nyarán az újság akkori közszerkesztője (ombudsman), Daniel Okrent írt egy darabot a Timesállítólagos liberális elfogultság.12 Megállapította, hogy a Times liberális elfogultsággal rendelkezett bizonyos társadalmi kérdések lefedésében, és a meleg házasság volt a példa. Azt állította, hogy ez az elfogultság tükrözi a papír kozmopolitizmusát, amely természetesen annak gyökereiből fakad, mint New York City szülővárosi papírja.

Okrent hosszú ideig nem kommentálta a „kemény hír”, például a fiskális politika, a külpolitika vagy a polgári szabadságjogok terén elfogult kérdést. Ugyanakkor megjegyezte, hogy az iraki háború háborújának beszámolója többek között nem eléggé kritikus a George W. Bush adminisztrációval szemben.

Az Times Ma

A New York Times talán a legjelentősebb amerikai napilap, bár nyomon követi USA ma és a Wall Street Journal forgalomban. 2007 márciusában a lap hétköznap 1.120.420 példányban, vasárnap pedig 1.627.062 példányban jelenik meg. Az újság jelenleg a The New York Times Company tulajdonában van, amelyben Ochs leszármazottai, elsősorban a Sulzberger család továbbra is domináns szerepet töltenek be.

Mivel elnyerte az első Pulitzer-díjat,13 1918 - ban az I. világháború jelentése céljából, a Times 98 Pulitzert nyert, köztük a 2002-es rekordszámot. 1971-ben megtörte a "Pentagon Papers" történetet, és kiszivárogtatott dokumentumokat tett közzé, amelyek azt mutatják, hogy az Egyesült Államok kormánya irreálisan rózsás képet festett a vietnami háború előrehaladásáról. Ez vezetett New York Times Co. kontra Egyesült Államok (1971), amely kijelentette, hogy a kormány korábban korlátozta a minősített dokumentumokat, alkotmányellenes volt. 2004-ben a Times elnyerte a Pulitzer-t David Barstow és Lowell Bergman által írt sorozat számára a munkaadók és a munkahelyi biztonság kérdésében.

A New York Times az alábbi helyekre nyomtatódik:

Ann Arbor, Michigan; Austin, Texas; Atlanta, Georgia; Billerica, Massachusetts; Kanton, Ohio; Chicago, Illinois; College Point, New York; Concord, Kalifornia; Dayton, Ohio (csak vasárnap); Denver, Colorado; Fort Lauderdale, Florida; Gastonia, Észak-Karolina; Edison, New Jersey; Spartanburg, Dél-Karolina; Lakeland, Florida; Phoenix, Arizona; Minneapolis, Minnesota; Springfield, Virginia; Kent, Washington; Torrance, Kalifornia és Toronto, Kanada.

Bár székhelye New York City, The Times 16 hírügynökséggel rendelkezik a New York-i régióban, 11 nemzeti hírügynökséggel és 26 külföldi hírügynökséggel. A nemzeti újság státusát megpróbálta megerősíteni oly módon, hogy a nyomtatási helyek számát húszra növeli, lehetővé téve kora reggeli terjesztést számos további piacon.

Az újság továbbra is a klasszikus WQXR (96,3 FM) és a WQEW (1560 AM) tulajdonosa.

Internetes jelenlét

Az Times 1995 óta erőteljesen jelen van az interneten, és az egyik legnépszerűbb webhely közé került. Hozzáférhető a www.nytimes.com vagy a www.nyt.com weboldalon. Ennek részeként a tényleges nyilvántartási újság, a Times szinte teljes webhelyét előfizetés nélkül teszi elérhetővé az olvasók számára (bár általában webhely regisztrálását igényli). Times az 1987-től napjainkig terjedő hír archívumok ingyenesen hozzáférhetők, valamint az 1851 és 1922 közötti, a nyilvánosság számára elérhető archívumok.

Az újság és a Microsoft közreműködésével létrehozott "Times Reader" egy asztali webes alkalmazás, amelyet a Times a számítógép képernyőjén, utánozva a nyomtatott újság kinézetét. Csak az előfizetők számára érhető el mind a Windows PC, mind a Mac platformon.

Megjegyzések

  1. 1.0 1.1 New York Times Company, New York Times Idővonal 1851-1880. Beérkezett 2007. március 24-én.
  2. ↑ New York-i építészet, One Times Square (The Times Tower). Beérkezett 2007. március 24-én.
  3. ↑ Laurel Leff, A Times eltemette: A holokauszt és az Amerika legfontosabb újsága (New York: Cambridge University Press, 2005, ISBN 0521812879).
  4. A New York Times Company, New York Times Nyilatkozat Az 1932-es Pulitzer-díjról Walter Duranty kapott. Beérkezett 2007. március 24-én.
  5. Bar Dan Barry, David Barstow, Jonathan D. Glater, Adam Liptak és Jacques Steinberg, a rekord kijavítása: A lemondott Times Reporter hosszú megtévesztési nyomot hagy. Beérkezett 2008. szeptember 10-én.
  6. ↑ Mickey Kaus, megerősítő visszahúzódás a NYT-n. Beérkezett 2006. szeptember 24-én.
  7. ↑ Rose Arce és Shannon Troetel, a New York Times Top szerkesztõi kilépnek, CNN. Beérkezett 2007. március 24-én.
  8. ↑ Örményország, New York Times. Beérkezett 2008. szeptember 10-én.
  9. New York Times, A 2004. évi felülvizsgálati hét: május 30. Letöltve 2006. szeptember 4-én.
  10. ↑ Pulitzer-díj, 2006-os Pulitzer-díjasok - Nemzeti jelentéstétel. Beérkezett 2008. szeptember 10-én.
  11. ↑ www.chomsky.info, Kivonatok a gyártási hozzájárulásról: Noam Chomsky-t különféle interjúk készítették. Beérkezett 2008. szeptember 10-én.
  12. Rent Okrent, Daniel (2004. július 25.). "A New York Times liberális újság?" (Nyilvános szerkesztő oszlop). A New York Times. Beérkezett 2006. szeptember 24-én.
  13. ↑ A New York Times Company. Cégünk: Díjak. Beérkezett 2006. július 4-én.

Irodalom

  • Berry, Nicholas O. Külpolitika és sajtó: A New York Times által az Egyesült Államok külpolitikájáról lefedett elemzés. Westport, CT: Greenwood Press. ISBN 0313274193.
  • Davis, Elmer. A New York Times története, 1851–1921.
  • Hess, John. 2003. My Times: Emlékeztető az eloszlásról. Hét történet sajtó. ISBN 1-58322-604-4.
  • Jones, Alex S. és Susan E. Tifft. 2000. Trust: A magán és hatalmas család a New York Times mögött. Hátsó Bay Books. ISBN 0316836311.
  • Mnookin, Seth. 2004. Nehéz hír: A New York Times botrányai és azok jelentése az amerikai média számára. New York: Véletlen ház. ISBN 1400062446.
  • Siegal, Allan M. és William G. Connolly. 1999-ben. A New York Times stílus- és használati útmutatója. New York: Times Books. ISBN 0812963881.
  • Talese, meleg. 1969. A Királyság és a hatalom. New York: World Publishing Company. ISBN 0844662844.

Külső linkek

Az összes link lekérésre került 2015. január 7-én.

  • Az New York Times a Diskurzus DB-n.
  • A New York Times az interneten.

Pin
Send
Share
Send